2012-02-04

Tävla och vinn en odlingslampa

För att fira att LUMIÈRES växtbelysning med mera har öppnat portarna så bjuder vi in till en liten tävling där du har chansen att vinna en LED PAR växtlampa 12W E27 värd 499:-.

För att ha möjlighet att vinna behöver du ha ett Facebook-konto, en blogg eller iallafall en e-postadress. 

Tävlingsförfarande

För varje sak du gör av nedanstående har du en vinstchans.

 I: Gilla LUMIÈRES sida på Facebook (klicka här för att komma dit.)

 II. Länka till tävlingen eller www.lumieres.se på din blogg.

 III: Berätta i en kommentar här på vår blogg vad du helst av allt vill odla med lampan om du vinner tävlingen.

I samma kommentar anger du om du delat ut Lumières på Facebook (ange vad du heter på FB), eventuell bloggadress samt något sätt att komma i kontakt med dig om du vinner. Har vi din Facebook eller bloggadress löser sig ju detta, men om du bara använder det tredje alternativet måste vi ha en e-postadress eller liknande. 

Tävlingen pågår till och med den 1:a mars.

Lycka till!

37 kommentarer:

  1. Oh, en sån bra tävling - jag skulle behöva en växtlampa till mina gurkor och tomater :-)
    Jag delar, länkar och kommenterar!

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  2. Tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2012/february/lampa-13.html

    SvaraRadera
  3. Jag är supergärna med och har delat på fb - Anna Berglund
    Skulle behöva den till Mina små bär som jag ska försöka mig på iår

    anna.berglund70@yahoo.se

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag är gärna med och tävlar! Mitt odlingsprojekt i år är sparris! Har förstått att man kan så det direkt ute men att det blir betydligt bättre om man driver upp dem själv. Supergott att kasta på grillen tillsammans med en köttbit till sommaren!

    Här har jag bloggat om er tävling!

    http://hesselgard.blogg.se/2012/february/mitt-alskade-vaxthus.html

    och jag har delat på facebook (Amanda Hesselgard)

    Fortsatt fin helg på er!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag har delat med mig av Lumiere på FB (Anneli Enorson Larsson) och hoppas nu på vinst! Mitt odlingsintresse är relativt färskt, men väldigt passionerat! Det kliar i fingrarna och jag vill börja så NU, men utan växtbelysning har jag förstått att det är lite för tidigt ännu. Vinner jag denna lampa, så ska jag skynda mig att så pelargoner i cerise och rött som ska få pryda trädgården i sommar, i ett 20 -tal stora terrakotta-krukor a' la Medelhavsländerna!. Dessutom är jag nyfiken på den kinesiska gräslöken som lär smaka vitlök. Den skulle jag jag också vilja så redan idag! Hoppas & håller tummarna!!

    SvaraRadera
  6. Jag har delat med mig av länken på facebook (Maria Wilck) och hoppas på vinst. Det jag planerar att odla är sommarblommor och grönsaker med lång "startsträcka". Jag bor i Umeå och vintersolen räcker inte till vid förplantering utan allt blir bara tanigt och långt.

    SvaraRadera
  7. Jag tänker odla spanskpeppar, habanero, bärpeppar, ampeltomater & jordgubbar! Jag har delat på fb (Emelie Viklund Hermansson) samt på bloggen. http://huskatten-emelie.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. 1. delat på fb: johanna hellberg
    2. http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2012/february/odlingslampa.html#comment
    3. jag skulle odla en massa grönsaker :)

    SvaraRadera
  9. Delat på FB : Carola Lind

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/february/led-par-vaxtlampa.html

    Eftersom jag bor i Norrbotten behöver mina sticklingar extra ljus för att bli bra plantor! I år blir det förutom tomater och chili även gurka och paprika

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  10. Jag skulle odla körsbärstomater=)
    Mvh Annelie
    a.e.m-49@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Jag skulle använda denna växtlampa för att driva upp mina egna tagetes (tog frökapslar från de blommor som torkat i höstas). Vore kul att se om de kommer igen i år :)
    Jag Gillar, Delar, länkar och kommenterar!
    (nillwa@hotmail.com)

    SvaraRadera
  12. VAd jag skulle odla? Oj, det var svårt för det finns så mycket jag vill odla, fast jag skulle så en massa fruktkärnor som fikon, apelsin, citron och alla de där exotiska frukterna skulle jag ta kärnor av. Drakfrukten, skulle jag odla. Försökte för nåt år sedan men de bara dog, men skam den som ger sig.

    Jag har tipsat på min FB-sida, men någon blogg har jag inte (tid med)

    Stefan Hjalmarsson bockar och bugar, och tackar för sig

    SvaraRadera
  13. Vilken super bra lampa den skulle jag gärna vinna.
    Jag skulle använda den till växtbelysning vid perennasådderna.

    Jag gillar, delar och länkar på min blogg + kommenterar här naturligtvis.

    Hoppas på en toppen vinst.

    Gunilla

    SvaraRadera
  14. Den är säkert betydligt bättre än den gamla växtlampan jag har.Skulle definitivt behöva en ny till orchideérna, fikon- och olivträdet!Gillar och delar på FB också!

    SvaraRadera
  15. Har delat och länkat
    http://yozzan.gblogg.se/2012/02/17/odlingslampa-13/
    Jag skulle odla körsbärstomater. Färska och egenodlade, mums! (:
    jossan.holmberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Jag har delat på Facebook och länkar till tävlingen i min blogg.
    Om jag vinner hoppas jag på att lyckas få fram Lampborste plantor från frö, som jag inte lyckats med ännu.

    Är också nyfiken på hur du hittade min blogg?

    Håller tummarna nu att jag vinner :-)
    Helene Langborg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helene!
      Jag hittade till din blogg via Svenska trädgårdsbloggar.
      /Tor

      Radera
  17. Hej, hittade hit från Tant Otteskrufv. Jag vill gärna vara med i tävlingen. Är ingen storodlare men har skaffat ett växthus, så nu vill jag prova att förgro en massa fröer som jag inte lyckats med tidigare. Jag är mest förtjust i blommor:)

    Jag gillar på FB och länkar på min blogg, så håller jag tummarna förstås!

    Marie

    SvaraRadera
  18. Jag vill driva upp squash i växthuset för stt sedan plantera ut dem då de kräver så mycket utrymme. Det är något av det godaste jag vet att plocka squashen när den bara är 2 cm i diameter, skiva upp dem i slantar och smörsteka dem med lite salt och vitlök. Men så späda squashar finns inte att köpa i affären så det får man odla själv :-)

    Delat på FB https://www.facebook.com/profile.php?id=100000651902815&ref=tn_tnmn (Karin Höök)

    SvaraRadera
  19. Tomater, jag skulle odla små söta saftiga tomater! Min vurm!

    Jag har delat på min facebook där jag heter som här, kicki Kronborg och mailadressen är bunnyn.hemma@gmail.com

    Kram på er

    SvaraRadera
  20. Min Alien och de andra småttingarna skulle bli glada åt extraljus så jag tar chansen och är med i tävlingen. Adress till mig och småttingarna finns på bloggen min.

    SvaraRadera
  21. Jag skulle jättegärna vilja vinna lite extraljus. Jag frösår halva min trädgård och ljuset räcker inte till.Främst till tidiga tomater gustafssonspia@hotmail.com / Pia

    SvaraRadera
  22. Hej.
    Jag frösår grönsaker, perenner och sommarblommor och de behöver extrabelysning innan det är dags för utplantering. Jag vill gärna vara med i utlottningen. Delar på FB, kommenterar och länkar på min blogg.
    http://lillhastatradgard.blogspot.com

    SvaraRadera
  23. Hej! Ja, jag vill gärna vara med och tävla! Jag är nybörjare på frösådd, men tycker det är vansinnigt kul. Dagsljuset räcker dock inte riktigt, så mina rangliga små plantor skulle bli glada för lite extraljus.

    Förutom att kommentera länkar jag från min blogg.

    Sen återstår bara att hålla tummarna!

    hälsar Hanna med bloggen I Tages trädgård

    SvaraRadera
  24. Klart jag vill vara med! Har länkat på bloggen, delat på Facebook och kommenterar, tre lotter!

    Om jag har turen att vinna ska lampan få lysa över mina 10 små honungsmelonsplantor.
    Hélena

    SvaraRadera
  25. Hejsan!
    Tack för kommentar på min blogg!
    Kul att du har hittat dit, du är Välkommen :=)

    Jamenvisst vill jag vinna en växtlampa till.
    Eftersom frösådd är ett stort intresse odlar jag massor av växter varje år. Träd, buskar, perenner och 1-åriga växter, ja, allt som verkar spännande och oprövat ska testas.

    Har naturligtvis flera lysrörsarmaturer men behovet av fler finns alltid. Den som är i utlottningen är av en annan sort och det skulle vara spännande att pröva ifall det är någon skillnad mot de jag redan har.
    Ju fler belysningar ju fler frösådder :=)

    Ha en fin avslutning på kvällen.

    Länkar till tävlingen från min blogg.

    SvaraRadera
  26. Hej,
    Klart att jag vill vinna en växtlampa. Jag skulle behöva ett helt gäng:-) Men först och främst skulle jag sätta den över mina chilisådder.
    Jag har länkat från min blogg.
    //Ann

    SvaraRadera
  27. Hej! Jag har länkat via min facebook sida! www.facebook.com/profile.php?id=742149619

    Om jag vinner växtlampan kommer den hänga i mitt norra fönster och hjälpa alla de stackars bromelior och suckulenter som inte fick plats i mitt södra!

    SvaraRadera
  28. Hej!
    Vilken fantastisk tävling just nu när man börjat med sådderna:)
    Det skulle vara bra med extra lyse till tomaterna och alla pelargon sticklingar!
    Länkar på min blogg med bild till denna tävling.

    http://solstickanstradgardsblogg.blogspot.com/

    Mvh. Merjas trädgårdsblogg

    SvaraRadera
  29. Jag har delat på facebook (Linda Gällentoft)
    Delat på bloggen http://minbebis.com/blogg/ladymama/tavla/
    Jag har nyss flyttat till norrland och behöver allt extraljus man kan tänka sig. Hoppas på att lyckas med nejlikor i år och de behöver massor med ljus!

    Tack för en bra tävling!

    SvaraRadera
  30. Tror min hallonbuske i vardagsrummet skulle gilla lite extra ljus ;) hade en förra året med gick ok utan extra ljus men man kanske kan få lite fler bär om man har bättre ljus. Odlar även chili, tomater, paprika och diverse kryddor för husbehov men bor man i lägenhet så gör man.

    Har givetvis delat. På Facebook och på microbloggen twitter ;) har ingen riktig blogg.

    SvaraRadera
  31. Jag har gillat sidan på Fb, och länkat till tävlingen på min blogg....

    OM jag skulle gå och vinna har jag tänkt att med hjälp av den
    driva upp min salvia som jag verkar gå bet på annars...den vill
    helt enkelt inte och kanske, kanske kan det hjälpa med lite bra
    ljus.....Och skulle det ändå inte funka, tar min sambo mer än gärna
    över lampan till sin chiliodling :-))

    Nu håller jag alla tummar och tår!

    SvaraRadera
  32. Som norrlänning och betydligt kortare växtperiod är lampan livsnödvändig! Om jag ska hinna se skörden eller blommorna innan snön kommer igen.
    Har gillat på Facebook

    Maria Andersson
    kkmman@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. Delat sidan på fb (Emma Norrman).

    Jag har en mamma med gräsligt gröna fingrar som skulle blir jublande glad över en växtlampa. Så jag skulle satsa på att odla min relation till min kära mor och ge den till henne om jag vann. ♥

    SvaraRadera
  34. Har delat och länkat https://www.facebook.com/ (Ingegerd Rönnlid)
    Både barnen och jag älskar att så tomatfrön tidigt i mars, plantera om och följa plantornas framväxt under vår och sommar. Men plantorna behöver mer ljus och det skulle vara roligt att för en gångs skull få fram knubbiga, fina plantor i st f de långa ranglen vi brukar få!
    i.ronnlid@gmail.com

    SvaraRadera
  35. Har delat på facebook, Oliver Svensson.

    Mina olika pelargoner som jag fick som små plantor förra våren blev bara långa och rangliga och blommade aldrig.Trots att jag tog bort toppskotten. Nu väntar de hängande upp och ner i papperspåsar i källaren, som enligt Gunnel på TV var bästa sättet att förvara dem.

    Skulle så gärna vilja få pelargonerna att blomma, men då behövs nog bättre ljus för att driva fram dem.De var ju så vackra enl. beskrivning och flera olika sorter.

    Mvh
    ilosum@live.se

    SvaraRadera